петак, 17. октобар 2014.

Nesrećne ljubavi u Andrićevom romanu "Na Drini ćuprija"

Ivo Andrić u romanu "Na Drini ćuprija" opisuje most iz druge perspektive u odnosu na ostale ljude. Za njega most ne predstavlja običnu građevinu od kamenia ili betona pomoću koje se prevazilazi prepreka, već nešto posebno, vredno pažnje i pisanja.
Iako često prelazimo preko mosta, malo nas zastane i zadivi se njegovoj lepoti i pomisli o značaju mosta za nas. A, još ređe pomislimo na događaje ili važne situacije koje su se na njemu zbile.
Kapija, kao najznačajniji deo mosta u romanu krije značajne događaje.Mnoge ljubavi upravo su se desile na kapiji, mnogi pogledi i simpatisanja, ali bilo je i tužnih trenutaka, nesrećne i neuzvraćene ljubavi, čak i smrtnonosnih ishoda...
"Ljubav" između Fate i Nail-bega jedna je od nesrećnih ljubavi, koja se završila kobno po Fatu. Ova priča je dokaz kako principi i reč, da se ne pogaze dovode do tragedije. Na kapiji nakon venčanja, i tako održala reč svog oca da će se udati za Nail-bega, Fata se bacila sa mosta i utopila, da ne bi pogazila svoju reč. Jedan mlad život okončao se na ovakav način, jer nesrećne ljubavi nikada nemaju srećan kraj. "Svake srećne ljubavi liče jednaa na drugu, svaka nesrećna ljubav nesrećna je na svoj način."

Damjana Kobilarov

14 коментара:

  1. Kao da je pisao prvak, šturo, dosadno, mehaničko prepričavanje... 2.

    ОдговориИзбриши
  2. ovo delo je fantasticno odredjeno,termicki dobro uradjeno. bravo for you.
    tera me da placem koliko je dobro,veoma fascinantno. sazimanjne teksta je fenomenalno. krokodilske suze ronim,nije mi dobro covece bre. potrosila sam sve maramice,nemam u sta da se brisem. sram vas bilo. pu . toliko od mene zz

    ОдговориИзбриши
  3. meni treba hitno sastav .moja prica

    ОдговориИзбриши
  4. Treba mi hitno sastav.Tema je 'Priča jednog portreta' trebam da napišem kao da sam ja ušla u portret Edvarda Munka (portret se zove Krik) i kao pricu tog portreta.Molim vas hitno mi je nemam ideju,hvala unapred.❤

    ОдговориИзбриши
  5. Treba mi sastav "Sa tom tajnom nisam mogao da se nosim". Pomozite

    ОдговориИзбриши
  6. Trebaa mi sastav "Jadan je onaj koji ponizi drugog da bi sebe uzdigao".

    ОдговориИзбриши
  7. Prodajem yuga povoljno 400 evra posetite me u severnoj Africi, hvala.

    ОдговориИзбриши
  8. Kelloo smrtnici treba sastav kako sam nadmudrio

    ОдговориИзбриши