понедељак, 5. септембар 2011.

ROMEO I JULIJA

Jos od ranog detinjstva privlace nas svakojake price,pesme,bajke i slikovnice.Odrastanjem,dobijamo zelju da citamo nesto sto odgovara nasim godinama i interesovanju.Kada podjemo u skolu to su najcesce lektire koje moramo da procitamo za domaci.Kasnije to su razne knjige,od komedij do tragedija.Knjige citamo i najcesce zaboravljamo njihov sadrzaj,ali ja sam sigurna da cu se uvek secati tragicne sudbine Sekspirovih ljubavnika u drami "Romeo i Julija".
To je prica o dvoje mladih koji su se voleli,ali nisu smeli da iskazu svoju ljubav pred drugima,vec sam tajno.Njihove zavadjene porodice brinule su samo o prestizu,a za njihova osecanja nisu marili.Jedino ih je otac Lavrentije razumeo i pokusao da im pomogne.Julija je lazirala svoju smrt,Romeo to nije znao pa se otrovao,a Julija se,kada se probudila i zatekla Romea mrtvog,probola nozem jer nije htela da zivi bez njega.U njihovoj ljubavi sve je u znaku obecanja beskraja.Sve je poput zore,sve lici na trenutak,sve idealno se desava samo jednom i po prvi put.za romea je ljubav "sjetno lakoumlje","lakrdija tuzna","bezlicni haos naizgled lepih oblika","olovno pero","bolesno zdravlje" i jos mnogo toga.sve to prestaje kada Romeo ugleda Juliju.za Romea ona je "ikona sveta",a on je za nju "hadzija dobri".Kao hodocasnik,Romeo se pred ikonom i ikoni moli,a ikona cuti i kad uslisava.njihova ljubav je stvarna i velika po tome sto je nezaustavljiva igra zivota u kojoj svaki trnutak donosi nove,iznenadne situacije.Od prvog susreta sa Julijom da njenih poslednjih reci njih dvoje su potpuno obuzeti trenutkom ispunjenja.to je sadasnjost koja se neprestano siri u jednu novu buducnost.Stalnom rastu njihove ljubavi ostaje jos samo krajnje stapanje u smrti.
Ovo delo bih preporucila svima jer je svaki trenutak ove ljubavi jedinstven i neponovljiv.Odatle sticemo utisak da njihova smrt nije njihov kraj vec krajnje ispunjenje njihove ljubavi.Oni jedino do kraja mogu da budu sami,neometeni u svojoj ljubavi koja je njihovim samoubistvima dostigla svoj vrhunac.Njihova ljubav je jednostavno prevelika da ne bi bila tragicna.

23 коментара:

  1. Tema je odlicna, dobio sam 5 na ovo!
    Hvala! :)

    ОдговориИзбриши
  2. Tema je odlicna, sutra imam pismeni o ovome i sigurno cu mnogo toga izvuci iz ove teme. Unapred hvala.

    ОдговориИзбриши
  3. Анониман22. март 2013. 02:12

    extra je sastav... :D

    ОдговориИзбриши
  4. sastav nije los samo ne razumem ovo u sredini. :D

    ОдговориИзбриши
  5. Анониман20. мај 2013. 08:05

    Ja imam sutra pismeni. Jedna od tema bice Romeo i Julija , druga nesto o Don Kihotu ili Kanconijeru. Da li moze neko da mi pomogne u vezi Kanconijera??

    Molim vas. :/ Hitno mi je.
    Unapred, hvaala.

    ОдговориИзбриши
  6. Анониман22. мај 2013. 02:11

    Sasatav je prelep, danas imam pismeni u kome treba da pisemo o Romeo i Juliji, tako da mi je ovo dobrodoslo! :D

    ОдговориИзбриши
  7. Анониман29. мај 2013. 00:26

    Sastav je sranje i ocajan je

    ОдговориИзбриши
  8. Анониман30. мај 2013. 13:16

    Može se reći da je poučan, ali ne da je i sastav. Gore napisano je prepričano delo Viljema Šekspira sa lepim uvodom. Po mom mišljenju sastav treba biti veoma bogat stilskim figurama i malo više rečit, ako razumeš šta želim da kažem. Udubi se u pisanje, skreni sa teme i sastav će ispasti mnogo interesantniji i bolji. ;)

    ОдговориИзбриши
  9. Ljudi ovih dana mi je popravni, imam u pitanjima romea i julija,citam komentare odlicni su , jel mogu preko ovog da ucim ukratko? :)

    ОдговориИзбриши
  10. Probacu da izvucem neku recenicu odavde :)

    ОдговориИзбриши
  11. treba mi pomoc za ponedeljak tema je gorski vijenac kao sastav

    ОдговориИзбриши
  12. Ovo nije dobar sastav zato sto nema misljenje,prosao bi kod 3 razreda osnovne

    ОдговориИзбриши
  13. Анониман28. мај 2019. 10:28

    ma de, ako dobijem 2 ja sam presrecan

    ОдговориИзбриши
  14. Jel moze neko mi pomogne imam sutra pismeni iz srpskog tema mi je romeo i julija u danasnjem vremenu kako bi izgedala.

    ОдговориИзбриши